Optimer din nye forretning

Det er en fantastisk følelse ikke kun at kunne mærke potentialet i sin nye forretning, men også at kunne se på tallene at ens idé bærer frugt. Det handler nemlig ikke kun om at have en god idé, når man laver en forretning, men allermest om eksekvering. Når det virkelig rykker, så ved du at du har gjort noget helt rigtigt. Så handler det bare om at fortsætte på en smart måde.

Ansæt mennesker, som du har tillid til

Har du stået alene med hele processen, eller måske kun haf en makker, kan det være tid til at ansætte flere hænder. Her er det vigtigt, at du finder de helt rigtige folk. Det handler dels om potentiale, om deres evner indenfor feltet, men langt hen ad vejen handler det endnu mere om, hvor godt i fungerer sammen. Ansæt en, som du kan forestille dig at arbejde sammen med hver dag og ansæt en, som du ville have fuld tillid til, hvis du nu pludselig var væk i to uger. Tillid til dine ansattes kompetencer, engagement og motivation er super vigtigt, hvis du vil have en stor, velfungerende forretning på benene. 

Læg kræfterne, hvor der er mest brug for dem

Producerer du et fysisk produkt, så er det vigtigt at forsøge at få automatiseret så meget af produktionen, som det er muligt, så du og dine ansatte i stedet kan fokusere jeres energi på noget vigtigere. Mennesker har utrolig meget potentiale, der strækker sig langt ud over at pakke produkter i poser eller kasser, så spild ikke den ressource på noget, som en maskine kan klare. Hos virksomheder som Scanpackaging kan du få pakkemaskiner, som kan klare selv de mest uhåndterlige produkter og ting, der ellers kræver særlig håndtering.

Få dit produkt ud til forbrugerne

Så snart du har fået en stabil produktion i gang, skal du sætte fokus på at få produktet ud til forbrugerne. Få ansat en, der virkelig kan rykke og få dig ud på alle salgskanaler både lokalt og nationalt. Denne person er en af dine mest værdifulde ansatte, og en som du virkelig skal have tillid til ved, hvordan man fører en forretning som din frem i verden. I skal arbejde tæt sammen, for salget hænger tæt sammen med branding, og her skal du finde balancen mellem at holde fast i, hvem I er og samtidig være åben overfor input til, hvordan I bliver endnu større og stærkere på markedet.